19. aug. 2008

Overvejelser over tingenes tilstand

Nå altså, først The Satorialist, så Face Hunter, derefter The Moment, forbi Style.com og hvis jeg er heldig, noget nyt på Hel-Looks for til sidst at kaste et modstræbende blik på GadeMode.
Nu er den her blog ikke sat i verden for at fortælle verden hvad der er skidt og hvad der er kanel, men efter den daglige rundtur blandt gode modeblogs så er det på alle mulige måder en skuffelse at nå frem til Århus bud på velklædthed.
Men hov..., er det ikke lidt Jantelov?
Øhhh, nej, det er det godt nok ikke, for Århus er Århus og Århus er provins og provins har ved gud aldrig været andet end provins. Og det ses. Hos GadeMode hersker der en udbredt forestilling om at moder = fjollet udklædning.
Jamen, er det ikke bare dig der er blevet en gammel stodder der er håbløst bagefter?
Kik engang på Facehunter og Hel-Looks. Begge blogs viser primært gademoden når den er yngst, og jeg medgiver at der til tider kan være svipsere, men det er undtagelsen, ikke reglen som det er hos GadeMode.
Og jo, jeg er formenligt blevet en gammel stodder, for jeg er altid mest spændt på hvad der er at finde på The Sartorialist.
Dette blogindlæg bærer præg af at jeg har oploaded Tim Eitel-anmeldelsen og nu venter på at det bliver aften og Batman-aften hos Den Nye Gæst.
Og så skulle jeg måske se mit snit og cykle ned på Kommunebiblioteket og hente tre Cat Power cd'er der ligger og venter på mig.

1 kommentar:

Værelset sagde ...

Kunne ikke være mere enig - selvom jeg hverken er gammel eller en sur stodder. Er blot en dame med hvid maling i håret, som ikke er inviteret med til et eneste lillebitte batmanarrangement - men som kommer forbi uni til kaffe ved ti tiden i morgen.