26. aug. 2008

Verdens mest kedelige person(er)

Vi er heldige. Lad det være slået fast fra første linje.
Vi er heldige fordi vi ikke er kedelige.
Vi er heldige fordi vi ikke mener at de mest indlysende banaliteter er guldæg.
Vi er heldige fordi vi ikke skal bruge al vores hjernekapacitet til at forklare de mest indlysende banaliteter og derfor ikke er i stand til at forstå når der er folk der har væsentlige pointer eller forslag i forhold til vores specialer/opgaver/etc.
Vi er heldige fordi vi ikke taler med lillepigestemmer.
Vi er heldige fordi vi sidder eller har siddet på specialelæsesalen i vores ende af kunsthistoriegangen og ikke i den anden ende.
Vi er heldige fordi vi er interessante - hvis vi ikke var det ville vi ikke have noget med os at gøre.

Præcist hvorfor jeg viser et billede af en Elmgreen & Dragset-installation ved jeg ikke udover at den er pæn og at jeg godt kan lide pæne ting og jeg ved at i hvert tilfælde Damen deler min glæde ved pæne ting.

Ingen kommentarer: